اثبات کفر ابوبکر و عمر از کتب شیعه و سنی

اثبات کفر ابوبکر و عمر از کتب شیعه و سنی

اثبات کفر ابوبکر و عمر از کتب شیعه و سنی

{ با این اسناد اگه کسی بازهم از این دو ملعون دفاع کنه دردین و مذهب و انسانیت خودش باید شک کنه..!!}

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

اثبات کفر عمر و ابابکر از کتب اهل سنت:

۱) بدعت گذار کافر است   !

قال رسول الله صلی الله علیه واله: آَبیَ اللهُ آن یقبلَ عملَ صاحبِ بدعهٍ حتیّ یدع بدعتَه. (۱)
خداوند عمل بدعت گذار را تا وقتی که دعوت به بدعتش می کند قبول نمی کند.

قال رسول الله صلی الله علیه و اله: لا یقبل الله لصاحبِ بدعهٍ صوماً و لا صلوهً و لا صدقهً و لا حجّاً و لا عُمرهً و لا جهاداً و…یخرج من الاسلامِ کما تخرج الشعره من العجین. (۲)
خدا هیچ عملی را از قبیل نماز روزه صدقه حج و…از بدعت گذار قبول نمی کند و او از اسلام خارج میشود… .

قال رسول الله صلی الله علیه و اله: اهل البدع شرالخلق و الخلیفه (کنزالعمال)
اهل بدعت بدترین مخلوقات و موجودات هستند.

قال رسول الله صلی الله علیه واله: اهل البدع کلاب اهل النار (کنزالعمال)
اهل بدعت سگ های اهل آتش هستند.

عنه فی قوله تعالی: إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً هم اصحاب البدع و اصحاب الاهواء لیس لهم توبه. انا منهم بریء و هم منی بُراء. (کنزالعمال)

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله درباره این آیه قرآن: "کسانى که دین خویش را پراکنده کردند و گروه گروه شدند" فرمودند آنها اهل بدعت و اصحاب و یاران هوا و هوس هستند . برای ایشان توبه ای نیست. من از ایشان بیزارم و ایشان نیز از من بیزارند.

تا اینجا از کتب اهل سنت اثبات شد که بدعت گذار کافر است. حال سوال اینجاست که آیا عمر بدعت گذار بوده است یا خیر ؟ طبق اعتراف خود او در دین بدعتهای بسیاری را گذاشته است. مانند:

الف) بدعت حلال کردن شراب توسط عمر:

عمر می گفت: آب را داخل شراب کنید و بخورید مانعی ندارد! همچنین آورده اند یک وقتی مردم شام از سرما و سنگینی آب و بدی محصول زمین نزد عمر شکایت بردند. عمر به آنها اجازه داد که شراب را بجوشانند وقتی دو ثلث آن کم شد یک سوم باقیمانده را بیاشامند! (۳)

جصاص داستان جالبی دراین رابطه از عمر نقل میکند. میگوید: یک روز عربی که شراب خورده بود. عمر خواست او را با تازیانه حد بزند عرب گفت: من همان شرابی را خوردم که خودت میخوری!!! عمر شراب خود را خواست و آن را با آب مخلوط نمود و گفت: هر کس در این موضوع شک کرد آب را داخل شراب نماید مانعی ندارد آنگاه پس از اینکه عرب را حد شراب زد خودش شراب را نوشید ! (۴)

در حالی که شراب با آب مخلوط شود باز هم شراب است و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمود: هر چه را که زیادی آن مستی آورد کمی آن نیز حرام میباشد خواه مستی بیاورد یا نیاورد. (۵)

ب) پایه گذاری بدعت قیاس توسط عمر:

حافظان حدیث و تاریخ نگاران اسلامی نامه ای درباره دستور العمل حکومتی و قضائی از عمر به ابوموسی اشعری نقل کرده اند که بیان گر پیش قدمی عمر در مطرح نمودن قیاس است. و اینکه او قیاس را به عنوان یک قاعده فقهی و یک قانون اسلامی در جهت استنباط احکام شرعی پایه گذاری کرد. این نامه هنگامی نوشته شد که نامبرده از طرف عمر والی حکومت عراق بود و مشتمل بر این فراز است:

الفهم الفهم فیما تلجلج فی صدرک مما لیس فی کتاب الله و لا سنه. ثم اعرف الاشباه و الامثال و قس الامور عند ذلک.
ترجمه: هر آنچه به خاطرت خطور می کند و خبری از آن در کتاب و سنت نیست پیرامون آن فهمت را به کار انداز. آنگاه شبیه ها و همانندهای آن را شناسائی کن و آنها را به یکدیگر قیاس نما. یعنی حکم آنچه را که مورد نص کتاب و سنت است بر آنچه در کتاب و سنت مطرح نشده جاری کن… (۶)

ج) بدعت تراویح:

ابن شهاب از عروه بن زبیر، از عبدالرحمان بن عبدالقاری نقل کرده که گفت: شبی از شبهای رمضان با عمربن خطاب به مسجد رفتیم، مردم متفرق بودند و هرکس برای خود نماز می خواند و بعضاً مردی با اقوام خود به نماز مشغول بود. عمر چون این بدید گفت: به عقیده من اگر اینها را با یک امام گرد آوریم بهتر است. و در پی این تصمیم ابیّبن کعب را به امامت گماشت.

شب دیگر به اتفاق به مسجد رفتیم و مردم به جماعت نماز می خواندند، عمر گفت: نعم البدعه هذه این بدعت خوبی است! البته نمازی که پس از خوابیدن بخوانند; یعنی آخر شب از اینکه اوّل شب اقامه شود بهتـر خـواهـد بـود. (۷)

د) بدعت نهی از متعه توسط عمر:

عمر گفت: متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب (۸)
یعنی دو متعه در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله (حلال) بوده و من امروز آنها را حرام میکنم و مرتکبین آنها را به کیفر میرسانم.  یکی متعه زنان و دیگری متعه حج.

پس سیر منطقی و یا به بیانی دیگر خلاصه این بحث این شد که:

عمر طبق مصادر اهل سنت بدعت گذار هستند.
طبق مصادر اهل سنت بدعت گذار کافر است.
نتیجه: عمر کافر است.

۲) نزاع کننده در خلافت کافر است !

ابن مغازلی به سند متصل از ابوذر روایت کرده که پیامبر اکرم ص فرمودند: هرکه بعد از من با علی علیه السلام در خلافت منازعه کند کافر است. (۹)

در نزاع عمر و ابابکر با آقا امیر المومنین علیه السلام در رابطه با خلافت هیچ شکی وجود ندارد. فکر نکنم که نیاز به استدلال باشد. همان بس که به اعتراف بزرگان اهل سنت نزاع عمر و ابابکر با علی علیه السلام بر سر خلافت به جایی کشید که ابوبکر دستور حمله به خانه آقا امیرالمومنین علیه السلام را صادر کرد و عمر به پیروی از او به خانه وحی حمله کرد و این حمله باعث کشته شدن حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت محسن سلام الله علیه شد.

برای اطلاع بیشتر در این مورد میتوانید به مصادر (اهل سنت) زیر مراجعه فرمایید:

مصنف ابن ابی‏شیبه ۸/ ۵۷۲
میزان الاعتدال ۲/ ۴۹۰، شماره ۴۵۴۹
انساب الأشراف ۱/ ۵۸۶، ط دار معارف، قاهره
تذکره الحفاظ ۳- ۰۹۲، شماره ۸۶۰٫
سیر اعلام النبلاء ۱۳/ ۱۶۲، شماره ۹۶٫
البدایه والنهایه ۱۱/ ۶۵، حوادث سال ۲۷۹
الامامه و السیاسه، ص ۱۲، چاپ المکتبه التجاریه الکبری، مصر
عقد الفرید، ج ۴ ص ۲۶۸
تاریخ طبری، ج ۳ ص ۴۳۰
مروج الذهب، ج ۲ ص ۳۰۳٫
و…

۳) گوینده: حسبنا کتاب الله کافر است !

إِنَّ الَّذِینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُرِیدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُرِیدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِکَ سَبِیلًا أُولئِکَ هُمُ الْکافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْکافِرِینَ عَذاباً مُهِیناً

یعنی: آنان که به خدا و رسولان او کافر شوند و خواهند که میان خدا و پیغمبرانش جدایى اندازند و گویند: ما به برخى (از انبیاء) ایمان آورده و به پاره‏اى ایمان نیاوریم و خواهند که میان کفر و ایمان راهى اختیار کنند به حقیقت کافر اینهایند و ما براى کافران عذابى خوار کننده مهیا ساخته‏ایم. (۱۰)

از این آیه شریفه فهمیده می شود که کسانی که قصد دارند تا بین خدا و رسول جدائی بیاندازند کافران حقیقی هستند. و نکته جالب اینجاست که قران تنها درباره این نوع کافران فرموده است که این ها کافران حقیقی هستند !

اما ببینیم چگونه عمر سعی کرد تا بین خدا و رسولش جدائی بیاندازد:

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله در لحظات آخر عمرشان فرمودند:

قلم و کاغذ بیاورید تا وصیتنامه ای برای شما بنویسم که بعد ازمن هرگز گمراه نشوید.

ولی عمر بن خطاب گفت: ان النبی غلبه الوجع و عندکم کتاب الله حسبنا کتاب الله !!! (۱۱) (این حدیث در اصح کتب اهل سنت موجود می باشد)

در قسمت اول جمله عمر توهین بسیار بزرگی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله می کند. اینقدر این توهین بزرگ است که حقیر خجالت میکشم آن را ترجمه کنم. ولی بحث ما بر سر قسمت دوم جمله است که گفت: "کتاب خدا ما را بس است"

عمر با گفتن این جمله همان کاری را کرد که در ایه شریفه مذکور در مورد آن صحبت میکند. یعنی او با این جمله قصد بر این داشت تا بین کلام خدا (قران) و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله جدائی بیافکند. و در واقع او چنین گفت که خدا یک چیز می گوید و پیامبر ص چیز دیگر. و در میان این دو ما باید به کلام خدا تمسک بجوئیم !

در حالیکه خود قران درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه واله می فرماید:

وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى.
یعنی: وهرگز از روی هوای نفس سخن نمیگوید! آنچه میگوید چیزی جز وحی که بر او نازل شده نیست.

خلاصه این بحث:

عمر بن خطاب با گفتن "کتاب خدا ما را بس است" بین خدا و رسول جدائی افکند.
قران کریم کسانی که بین خدا ورسول جدائی می افکنند را کافر حقیقی می نامد.
نتیجه: عمر (طبق قران و روایت معتبر اهل سنت) کافر حقیقی می باشد.

۴) آزار دهنده حضرت زهرا سلام الله علیها کافر است !

خداوند میفرماید:

إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِینا
یعنی: قطعاً آنان که خدا و پیامبرش را مى‏آزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان مى‏کند، و براى آنان عذابى خوارکننده آماده کرده است.

قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
فاطمه بضعه منی من آذاها آذانی و من آذانی فقد آذی الله.
یعنی: فاطمه سلام الله علیها پاره تن من است. هر کس او را اذیت کند مرا اذیت نموده و هرکس مرا بیازارد خدا را آزرده است. (۱۲)

این حدیث بین شیعه و سنی متواتر و صحیح می باشد. البته ما اینجا به اقتضای بحث تنها اسناد سنی را آوردیم.

و اما عمر و ابابکر این قدر حضرت زهرا سلام الله علیها را اذیت و ازار نمودند که آن حضرت خطاب به آن دو نفر فرمود:

انی اشهد الله و ملائکته انکما اسخطتمانی و ما ارضیتمانی و لئن لقیت النبی لاشکونکما الیه. (۱۳)

خدا و ملائکه اش را شاهد میگیرم که شما دو نفر مرا به خشم آوردید و رضایت مرا جلب نکردید و اگر پیامبر ص را ملاقات نمایم هر اینه شکایت شما دو نفر را به وی خواهم کرد.

در صحیح بخاری ح۶۲۳۰ امده است:

فوجدت فاطمه علی ابی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت…فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یوذن بها ابابکر و صلی علیها.

یعنی: فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب نمودو با او قطع رابطه کرد و تا زمانی که زنده بود با ابوبکر سخن نگفت…هنگامی که از دنیا رفت. شوهرش علی علیه السلام وی را شبانه دفن کرد. و به ابوبکر خبر نداد و خودش بر جنازه وی نماز خواند.

ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه خود ج۶ص۵۰ می نویسد:

ان فاطمه ماتت و هی واجده علی ابی بکر و عمر.
یعنی فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت در حالی که سخت از ابوبکر و عمر غضبناک بود.

با توجه به روایات مذکور آزار و اذیت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط عمر از مسلّمات می باشد.

خلاصه بحث:

عمر  و ابابکر حضرت زهرا سلام الله علیها را آزرده اند. (طبق روایات معتبر اهل سنت)
آزرده شدن حضرت زهرا سلام الله علیها مساوی است با آزرده شدن خدا و رسول. (طبق روایت متواتر بین شیعه وسنی)
آزرده شدن خدا و رسول لعن و عذاب الهی را به دنبال دارد. (طبق ایه ای که ذکر شد)

۵) دشمن اهل بیت علیهم السلام کافر است !

در این رابطه احادیث فراوان و متواتری در کتب اهل سنت یافت می شود. که ما در اینجا تنها به گوشه ای از آن ها اشاره می کنیم:

قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
یا علی لو ان احدا عبدالله حق عبادته ثم شک فیک و اهل بیت (فی) انکم افضل الناس کان فی النار.

ای علی اگر کسی آنچنان خدا را عبادت کند که حق عبادت او را ادا کرده باشد. پس درباره افضلیت و برتری تو اهل بیتت بر مردم شک نماید سرنوشتش اتش است. (۱۳)

قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
یا علی لو ان امتی صاموا حتی یکونوا کالحنایا و صلوا حتی یکونوا کالاوتار. ثم ابغضوک لاکبهم الله فی النار.

ای علی اگر امت من انقدر روزه بگیرند که (همانند قوس و کمان) کمر خمیده شوند و آن قدر نماز بخوانند تا چون زه کمان لاغر گردند و با تودشمنی نمایند خداوند آن ها را به رو در آتش افکند. (۱۴)

و اما اثبات دشمنی عمر و ابابکر با مولا علی و اهل بیت علیهم السلام برای اهل تحقیق و علمای غیر متعصب بسیار واضح و مسلم است. قطعا می توان به عنوان مثال به ظلم ایشان بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه واله به ال رسول در غصب حق خلافت مولا علی علیه السلام و غصب فدک از حضرت زهرا سلام الله علیها و ….اشاره کرد.

البته روایات مذکور در بحث قبلی مبنی غضب حضرت زهرا سلام الله علیها بر عمر و ابابکر و همچنین ازار و اذیت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط آن دو نفر به خوبی نشان دهنده عداوت و دشمنی عمر و ابابکر با اهل بیت علیهم السلام می باشد.

خلاصه بحث:

عمر و ابابکر (طبق روایات و مصادر تاریخی فراوان اهل سنت) دشمن اهل بیت علیهم السلام بوده اند.
دشمن اهل بیت علیهم السلام (طبق روایات اهل سنت) کافر است.
نتیجه: عمر وابابکر کافرند.

اثبات کفر عمر و ابابکر از کتب شیعه

۱) امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند:

هما الکافران علیهما لعنه الله و الملائکه و الناس اجمعین. و الله ما دخل قلب احد منهما شی ء من الایمان…کانا خداعین مرتابین منافقین حتی توفتهما ملائکه العذاب الی محل الخزی فی دار المقام. (۱۵)

یعنی: آن دو (ابابکر و عمر) کافرند نفرین خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد. به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند…همیشه حیله باز و اهل شک و ریب و نفاق بودند تا ملائکه عذاب آنها را قبض روح و به جایگاه خواری در دارالمقام (دوزخ) فرستادند.

۲) ابوحمزه ثمالی می گوید: به حضرت امام علی بن الحسین علیه السلام عرض کردم:
أسألک عن فلان و فلان؟
حضرت فرمودند: فعلیهما لعنه الله بلعناته کلها مات و الله و هما کافران مشرکان بالله العظیم (۱۶)

از شما درباره احوال ابابکر و عمر سوال میکنم؟
حضرت ع فرمودند: به عدد تمام لعنتهای الهی لعنت خدا بر آن دو باد و به خدا سوگند که آن دو مردند در حالی که نسبت به خدا کافر بودند و شرک می ورزیدند.

۳) ابوعلی خراسانی از غلام امام سجاد علیه السلام نقل میکند. که او گفت:
کنت معه فی بعض خلواته. فقلت: ان لی علیک حقا الا تخبرنی عن هذین الرجلین عن ابی بکر و عمر؟ فقال کافران کافر من احبهما. (۱۷)

در خدمت حضرت تنها بودم به ایشان عرض کردم: همانا بر شما از برای من حقی است آیا مرا از احوال آن دو شخص ابوبکر و عمر خبر نمی دهید؟
پس حضرت فرمودند: آن دو کافرند و هرکس هم که محبت آنها را در دل داشته باشد کافر است.

۴) ابوحمزه ثمالی گوید: از امام سجاد علیه السلام راجع به آن دو نفر (ابوبکر و عمر) سوال شد. حضرت فرمودند: کافران و کافر من تولاهما. (۱۸)
آن دو کافرند و هر کس موالی آنها باشد کافر است.

۵) فضیل بن رسان از امام باقر علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند: مثل ابی بکر و شیعته مثل فرعون و شیعته و مثل علی و شیعته مثل موسی و شیعته. (۱۹)
مثل ابوبکر و پیروانش مثَل فرعون و فرعونیان است و مثل علی ع و شیعیانش مثل موسی و پیروانش است.

۶) امام صادق علیه السلام می فرمایند:
من شک فی کفر اعدائنا و الظالمین لنا فهو کافر. (۲۰)
کسی که شک کند در کفر دشمنان ما وکسانی که به ما ظلم کردند کافر است.

۷) علامه شیخ سلیمان ماحوزی بحرانی آورده است:

روی اصحابنا عن ائمتنا ع: ان ابابکر و صاحبه عمر لم یؤمنا قط. (۲۱)
اصحاب ما از ائمه و پیشوایان ما روایت کرده اند که ابوبکر و رفیقش عمر هیچگاه ایمان نیاوردند.

و علامه مجلسی رحمه الله هم فرموده است:
الاول و الثانی لم یؤمنا بالله طرفه عین (۲۲)
اولی و دومی به اندازه چشم به هم زدنی ایمان به خدای متعال نیاوردند .

 

اسناد:

۱) سنن ابن ماجه ج۱ص۷۸

۲) سنن ابن ماجه ج۱ص۷۷

۳) سنن بیهقی ج۸ ص ۳۰۰ و ۳۰۱- سنن نسائی ج۸ ص ۳۲۹- کنز العمال هندی ج ۳ص ۱۰۹و ۱۰۱- تیسیر الوصول ج۲ ص ۱۷۸- جامع مسانید ابوحنیفه ج۲ص ۱۹۱

۴) احکام القران ج۲ ص ۵۶۵

۵) سنن دارمی ج۲ ص ۱۱۳- سنن نسائی ج۸ ص ۳۰۱ – سنن بیهقی ج۸ ص ۲۹۶- مصابیح السنه ج۲ ص ۶۷- تاریخ خطیب بغدادی ج۳ ص ۳۲۷- صحیح ترمذی ج ۱ص۳۴۲

۶) البیان و التبیین-جاحظ۲/۲۴ –صحیح مسلم ۱/۲۴-۲۵ — سنن بیهقی ۱۰/۱۵۰ — شرح نهج البلاغه- ابن ابی الحدید ۱۲/۹۰-۹۱ — عقدالفرید-ابن عبد ربه ۱/۸۶-۸۸ — تاریخ دمشق-ابن عساکر (به نقل از کنز العمال). و بسیاری از کتب دیگر…

۷) صحیح البخاری ک التراویح ج ۲ / ۲۵۲، موطأ مالک ج ۱ / ۱۱۴، الطرائف لابن طاوس ص ۴۴۵ عن الجمع بین الصحیحین.

۸) تفسیر الرازی ج ۲ / ۱۶۷ وج ۳ / ۲۰۱ و ۲۰۲ ط ۱، شرح نهج البلاغه لابن أبى الحدید ج ۱۲ / ۲۵۱ و ۲۵۲ وج ۱ / ۱۸۲، البیان والتبیان للجاحظ ج ۲ / ۲۲۳، أحکام القرآن للجصاص ج ۱ / ۳۴۲ و ۳۴۵ وج ۲ / ۱۸۴، تفسیر القرطبى ج ۲ / ۲۷۰ وفى طبع آخر ج ۲ / ۳۹، المبسوط للسرخسی الحنفی باب القرآن من کتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القیم ج ۱ / ۴۴۴ فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج ۲ / ۲۰۵ فصل اباحه متعه النساء، کنز العمال ج ۸ / ۲۹۳ و ۲۹۴ ط ۱، ضوء الشمس ج ۲ / ۹۴، سنن البیهقى ج ۷ / ۲۰۶، الغدیر للامینی ج ۶ / ۲۱۱، المغنى لابن قدامه ج ۷ / ۵۲۷، المحلى لابن حزم ج ۷ / ۱۰۷، شرح معانی الاثار باب مناسک الحج للطحاوی ص ۳۷۴، مقدمه مرآه العقول ج ۱ / ۲۰۰٫

۹) مناقب ابن مغازلی ص۴۵ح۶۸- ینابیع الموده ص۹۷ – کنزالعمال ج۱ص۲۰۹ ح۱۰۴۶ – مناقب ابن شهر آشوب ح۳ص۲۱۶.

۱۰) سوره نساء ۱۵۰-۱۵۱

۱۱) صحیح بخاری باب کتابه العلم من کتاب العلم ۱/۲۲ و مسند احمد بن حنبل تحقیق احمد محمد شاکر حدیث ۲۹۹۲ و طبقات ابن سعد ۲/۲۴۴ چاپ بیروت.

۱۲) صحیح بخاری ح۳۴۲۷و ۳۴۸۳- کنزالعمال ج۶ص۲۲۰- فیض القدیر ج۴ص۴۲۱ – مسند احمدبن حنبل ج۴ص۳۲۸ – حلیه الاولیاء ج۲ص۴۰ – صحیح مسلم ح۴۴۸۳ – سنن ترمذی ج۲ص۳۱۹ – مستدرک حاکم ج۳ص۱۵۹ – اسدالغابه ج۵ص۵۲۲- الاصابه ج۸ص۱۵۹ – مسند ابن یعلی ج۱ص۱۹۰

۱۳) سند سنی: صحیح بخاری ج۵ص۲۶ – صحیح مسلم ج۴ص۱۹۳ – بخاری در صحیح خود مینویسد: پس از آن که دختر پیامبر میراث خود را از خلیفه خواست. و او گفت که از پیغمبر شنیدم که ما میراث نمیگذاریم . زهرا سلام الله علیها دیگر با او سخن نگفت تا مرد ( صحیح بخاری . ۵/۱۷۷) سند شیعه:کتاب سلیم بن قیس حدیث ۴۸

۱۳) موده القربی موده هفتم ص۲۲ ودر چ مندرج در ینابیع الموده ۲/۲۹۸

۱۴) تاریخ دمشق ابن عساکر بخش امام امیرالمومنین ج۱ص۱۴۵ شماره ۱۷۹ به نقل از جابر بن عبدالله – مناقب ابن مغازلی ص۲۹۷ شماره ۳۴۰ – فرائد السمطین ج۱ص۵۱ شماره ۱۶ – کفایه الطالب ص۱۷۹و در چ دیگر ص۳۱۸

۱۵) کافی ج۸/۱۲۵ ح۹۵

۱۶) بصائر الدرجات ۲۶۹ ح۹. بحار ج۳۰ / ۱۴۵ و ج۲۷/۲۹

۱۷) حار الانوار ج۷۲/۱۳۷ ح ۲۵

۱۸) حارالانوار ج۷۲/۱۲۸

۱۹) بحارالانوار ج۳/۳۸۳. تقریب المعارف / ۴۷

۲۰) رجال الکشی مع تعلیقه المیرداماد ج۲/۸۱۱. قم ۱۰۱۲ . اعتقادات شیخ صدوق ۷۹ و ۸۰. وسائل الشیعه ج۲۸ ص۳۴۵. بحار ج۲۷ / ۶۲

۲۱) الاربعون حدیثا ۳۲۱

۲۲) بحار ج۳۰/۴۰۹

۱۴۷ نظر

  1. foad گفت:

    علی جون کجای قران اومده که ابوبکر و عمر کافر نیستند که میگی قران؟ فاروق شما بجای قسم جلاله خوردن برو صحیح ترمذی و بقیه منابع بالا رو مطالعه کن

  2. ناشناس گفت:

    همه ی دوستان رو به صلح و آشتی دعوت میکنم ما همه امت واحده هستیم من خودم شیعه ام اما از برادران اهل سنت به خاطر بیاحترامی هایی که شد عذر میخام شیعه های عزیز ائمه ی ما مظهر مهربانی وادب بودند شما هم اینطور باشید

  3. سيدعبد الله گفت:

     

     چرا قبر فاطمه زهرا سلام الله علیها مخفی است؟چه کسی ایشان را به شهادت رسانید؟کسی رو که بخاطر غضبش خداوند غضب میکنه را چه کسی فرزندش را شهید کرد 
    بر قاتلین حضرت زهرا(سلام الله علیها) لعنت

  4. adasbaran گفت:

    وقتی که قبر یه امام زاده ای که معلوم نیست کیه قبرش بالای کوه زیارت گاه شده قبر دختر شخص اول مملکت معلوم نیست کسی که سوره ی کوثر در حق او نازل شده کسی که پاره تن بیامبر هست و هیچ بیماری در تاریخ ذکر نشده و هم چنین معمولا کسی در ۱۷سالگی بدون دلیل نمی میره که !پس علت چه چیز دیگه میتونه باشه؟راست میگید جواب بدید در ضمن لطفا از استفاده کلمات نامناسب خود داری شود زیرا به خودتان باز گردانده میشود…با تشکر!

  5. محمد گفت:

    اهل سنت باید اینو بدونند که شیعه از هر سنی سنی تر هست زیرا به سنت پیامبر (ص) عمل می کنند . و اسم سنی که اهل سنت برای خود می گویند برگرفته از اهل سنت و جماعت معاویه هست.بابا این اهل سنت بی خودی تعصب دارند برید یک اپسیلون تحقیق کنید و مغز تون را آزاد بگذارید ابوبکر (لعنت ا…(و عمر(لعنت ا…) قبل از بعثت پیامبر (صٌ) ۴۰ سال بت پرست بودند چگونه کسی که ۴۰ سال بت پرست بودند می تونند خلیفه بشند؟ حضرت علی(ع) از ده سالگی واولین کسی بود که ایمان آورد

  6. ابراهیم گفت:

    من برای شیعه رافظی متاسفم که تمام این مذهب با قران کریم که کلام وحی است در تضاد است ودر خصوص توهین به مادرم ام المومنین باید بگویم اگر با قران و با سرشتی پاک به قران بنگرید هیچوقت به خود اجازه نخواهید داد که به حرمت و ناموس رسول الله اهانت کنید وناموس رسول الله را زیر سوال ببرید اگر کسی از بین شما عزیزان واقعآ بدون تعصب و پرخاشگری و بر مبنای سند و قران صحبت کند بنده حاضرم با ایشان وارد مناظره شوم و طبق قران ثابت خواهم کرد که این مذهب (شیعه) مذهبی که با قران در تضاده و ما بدون هیچگونه تحقیق و کورکورانه ان را پذیرفتیم و جهنم را برای خود خریده ایم امیل این حقیر نمایش داده شود و اگر کسی حاضره مثل دوتا برادر و مودب وارد بحث و گفتگو شود از طریق امیل بهم خبر بدهد شاید شما سبب خیری شوید واین حقیر را قانع کردید منو به دین که بنام اهل بیت هست منو هدایت کنید :امین در پناه الله پایدارباشید

    • مجتبی گفت:

      دوست عزیز ای کاش به جای سه نظر تکراری یه نظر درست و درمون می ذاشتی
      که چهارتا مدرک باشه چون
      ۱- اینجوری برای دیگران هم می مونه
      ۲- ایمیل شما نمایش داده نمیشه

  7. ابراهیم گفت:

    من برای شیعه رافظی متاسفم که تمام این مذهب با قران کریم که کلام وحی است در تضاد است ودر خصوص توهین به مادرم ام المومنین باید بگویم اگر با قران و با سرشتی پاک به قران بنگرید هیچوقت به خود اجازه نخواهید داد که به حرمت و ناموس رسول الله اهانت کنید وناموس رسول الله را زیر سوال ببرید اگر کسی از بین شما عزیزان واقعآ بدون تعصب و پرخاشگری و بر مبنای سند و قران صحبت کند بنده حاضرم با ایشان وارد مناظره شوم

  8. ابراهیم گفت:

    و طبق قران ثابت خواهم کرد که این مذهب (شیعه) مذهبی که با قران در تضاده و ما بدون هیچگونه تحقیق و کورکورانه ان را پذیرفتیم و جهنم را برای خود خریده ایم امیل این حقیر نمایش داده شود و اگر کسی حاضره مثل دوتا برادر و مودب وارد بحث و گفتگو شود از طریق امیل بهم خبر بدهد شاید شما سبب خیری شوید واین حقیر را قانع کردید منو به دین که بنام اهل بیت هست منو هدایت کنید :امین در پناه الله پایدارباشید

  9. پارسا گفت:

    بر عمر و ابوبکر و دوستدارانشون لعنت، تا روز قیامت

  10. مجتبی گفت:

    لعن علی عدوک یا علی

    اولی و دومی و سومی

  11. امین گفت:

    حقیقت را باید  گفت چه بدتان اید چه خوشتان اید……..لعنت خدا بر دشمنان امیر المومنین علی (علی السلام)

  12. محمد گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    واقعا که اسم ومسمی باهم مطابقت می کنند،رحمت برآن کسی نام شمارا رافضی نهاد

  13. شیعه گفت:

    معلومه مناظره کنندان چه نوع فرهنگی دارند ، مناظره کنندگان اول باید حرمت نظر دیگری رو داشته باشند ، بعدش برای ردش دلیل بیارن و طرف رو با دلیل قانع کنند که نظرش درست  نبوده ، بنده راضی هستم با هر کدام از برادران سنی با کتاب خودشان مناظره کنم .

  14. سید گفت:

    لعنت بر آن که پایه گذار سقیفه شد… لعنت بر آن که به نا حق خلیفه شد

    دست درد نکنه از این بهتر نمی شد پاداشت با فاطمه الزهرا(س

  15. یوسف گفت:

    یا از کسانی که مدعی هستند (شیه .سنی) دعوت کن در محل سایت با هم مناظره کنند  یا در سایت را گل بگیر چرا که این بحث ها به نفع مسلمان ها نیست   که شاید هم شما همینو می خواهید  زبانم لال که اگر چنین باشد خسره دنیا والاخره هستید

  16. مسلمان گفت:

    واقعا من برای کسی که به ناموس پیغمبرش توهین میکنه متاسفم زن حضرت  لوط بد بود اما پیامبر ما حتی آخرین نفس هاشو کنار ام المومنین عایشه رض الله عنها کشید اگر مشکلی داشت که پیغمبر بهتر از همه میدونست نه شماها بعد از این همه سال از اون روز بترسید که خود پیغمبر روشو ازتون برگردونه

    هرچند که پیغمبر شما اسمش مهدی و خداتون هم علی

  17. نثار گفت:

    آیا نمیدانید که رسول الله فرموده است         (اصحاب من مانند ستاره های آسمان است  ) آیا شما از این حدیث منکر استید

    و اینرا باید بدانید که اهل سنت کسانیر که با رسول الله هم  صحبت شده است آنقدر احترام میگذارند  که اصلا شما ای کسانیکه به طرف تعصب و رسوائی روان هستید از درک اش عاجز هستید    چگونه با اهل بیت  روسول خدا محبت و احترام  نمیکند  . افسوس بر شما

  18. بصیر گفت:

    ای کساینکه خود حق میدانید و دیگران را باطل وای برشما روزی که حق و باطل روشن شود و شما  خود را در بین باطل بیبینید

    ای کسانیکه به حضرت  ابوبکر توهین میکنید باید بفهمید که رسول الله خود از ابوبکر خواسته تا نماز جماعت را بدهد در حالیکه خود مبارک  ( ص ) حضور دشتند

    وای بر شما  کسی را که شما لعنت میفرسید و رسول الله   مسلمان شدنش از خداوند(ج)  خواهان شد  

    من از نوشته های شما این را برداشت کردم که شما بجز دشمنی با خود دیگر کاری ندارید

  19. علی گفت:

    درجواب اهل سنت اگر بزرگانتان واحادیث متواتر راقبول دارید طبق حرف پیامبر دشمن حضرت علی زنازاده هستند اگر میگویید همه اصحاب خوبند پس درجنگ جمل عایشه وزبیر وطلحه درمقابل حضرت علی شوریدند معاویه به حضرت شورید اونی که میگید ناموس پیامبر حتی به جنازه جگر گوشه پیامبر امام حسن رحم نکرد پس دلیل قاطع که همه اصحاب خوب نیستند وچئن چه دراحادیث سنی وشیعه چه قران علی بر حق است وبه گفته بزرگان خودتون بالغ بر سیصد ایه ستایش حضرت علی است پس ابوبکر وعمر وعایشهوعثمان گناه کارند وجهنمی اگه بزرگانتون واحادیثشون روقبول ندارد خاک برسرتون با این دینتون در ضمن روتون میشه نسب حضرت عمرتون رو بگید اخه کسی که خودش میگه فرقی نمیکند بکنم یابدم وخودش روبا آب مردان دوا میکرد وای براین حضرت وپیرو خرترش اگه خواستید نسب ابوبکر وعمر ومعاویه ویزید روبراتون از کتاباخودتون بزارم

  20. عاشق علي (ع) گفت:

    علی علیه السلام و استمداد حضرت سلیمان علیه السلام
    ۸۵سال پیش یک ماجرای عادی در نزدیکی بیت المقدس برای سربازان انگلیسی شرکت کننده در جنگ جهانی اول رخ میدهد که ۶سال پس از آن دارای اهمیت ویژه ای میشود که کلیسای اورتدکس بریتانیا را دچار چالش جدی مینماید.
    این چالش منجر به آن میشود که اسقف اعظم انگلیس دستور محرمانه ای صادر ودرصدد تحریف حقیقتی نورانی شود اما ازآنجا که خورشید پشت ابر نیز جهان را روشن میسازد و غیبتش دائمی نخواهد بود ۱۲سال پس ازاین اکتشاف ماجرای لوح نقره در دو روزنامه چاپ لندن وهند منتشر میشود.

    این ماجرا که مربوط به توسل حضرت سلیمان علیه السلام به پنج تن آل عبا را مستندا حکایت میکند اینگونه آغاز میشود که :

    "در جنگ جهانی اول (۱۹۱۶ میلادی) هنگامی که عده ای از سربازان انگلیسی در چند کیلومتری بیت المقدّس مشغول سنگرگیری و حمله بودند، در دهکده کوچکی به نام "اونتره" یک نقره پیدا کردند که حاشیه اش به جواهرات گرانبها مرصع و در وسطش، خطوطی به حروف طلایی نگارش یافته بود و چون آن را نزد فرمانده خود، "میجر ـ ای ـ ان ـ گریندل" بردند، هر چه کوشید نتوانست از آن چیزی بفهمد ولی دریافت که این نوشته به زبان و خطی بسیار قدیمی است و بالأخره این لوح، به وسیله وی دست به دست گردید تا به سرپرست ارتش بریتانیا "لیفتو نانت" و "گلدستون" رسید و ایشان هم آن را به دست باستانشناسان بریتانیا سپردند.

    پس از پایان جنگ (۱۹۱۸ میلادی) درباره لوح مذکور به تحقیق و بررسی پرداختند و کمیته ای تشکیل دادند که اساتید شناخت زبان های باستانی بریتانیا، آمریکا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی، عضو آن کمیته بودند.
    پس از چند ماه بررسی و تحقیق در سوم ژانویه ۱۹۲۰ میلادی یعنی ۶سال بعد ازکشف این کتیبه باستانی وارزشمند معلوم شد که این لوح مقدسی است به نام "لوح سلیمانی" و سخنانی از حضرت سلیمان را در بر دارد که به الفاظ عبرانی قدیم، نگارش یافته است که ترجمه آن به این شرح است :

    الله

    احمد ایلی

    باهتول

    حاسن حاسین

    یاه احمد! مقذا = ای احمد! به فریادم رس

    یا ایلی! انصطاه = یا علی! مرا مددی فرمای

    یاه باهتول! اکاشئی = ای بتول! نظر مرحمت فرمای

    یاه حاسن! اضو مظع = ای حسن! کرم فرمای

    یاه حاسین! بارفو = یا حسین! خوشی بخش

    امو سلیمان صوه عئخب زالهلاد اقتا = این سلیمان اکنون به این پنج بزرگوار استغاثه می کند

    بذات الله کم ایلی = و علی قدره الله است

    پس ازاین کشف بزرگ کمیته تصمیم میگیرد برای نمایش این لوح مقدس آن را برای تماشای عموم به موزه پادشاهی انگلستان انتقال و درمعرض دید مردم قرار گیرد،اما نامه ای محرمانه موجب میشود تا این امر سالها به تاخیر بیافتد.
    این مخفی کاری زمانی وقوع می یابدکه این خبر به اسقف اعظم انگلستان (lordbishop ) رسیدو او فرمان محرمانه ای به کمیته نوشت که خلاصه آن به این شرح است:

    " اگر این لوح در موزه گذاشته شود و در دید مردم قرار گیرد، اساس مسیحیت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسیحیان، جنازه مسیحیت را بر دوش بلند نموده ، در قبر فراموشی دفن خواهند کرد. لذا بهتر آن است که لوح مذکور در رازخانه کلیسای انگلستان گذارده شود و جز اسقف و اهل سرّ، کسی آن را نبیند."

    همین نامه منجر میشود تاسال ۱۹۲۶یعنی ۱۲سال پس ازکشف لوح مقدس ازنگاه جویندگان حقیقت بازماندولی بدلیل تاثیرات شگرف لوح درتعدادی ازاعضای کمیته مذکور موضوع کشف و نمایش لوح به اطلاع مردم میرسد وتعدادی ازروزنامه های آن زمان درانگلیس وهند اقدام به انتشار این خبر مینمایند.
    ۲مسیحی عضو کمیته دراثر تاثیرات لوح مذکور به اسلام گرایش پیدا کرده وبا تغییردین ، شیعه را بعنوان مذهب خود برگزیده و نام خود را به فضل حسین و کرم حسین تغییر میدهند.

    افرادی که قصد مطالعه بیشتر دراین موضوع را دارند میتوانند به کتاب (wonderful stories of islam) چاپ لندن، ص ۲۴۹ مراجعه فرمایند.
    برای دیدن تصاویر این لوح می توانید به سایت خبری البرز رجوع کنید .

     

    • رضا گفت:

      دوستان عزیز اصلا این کتیبه به خط عبری نیست که ادعا شده ! این یک خط ساختگی است که هر کسی می تواند برای خودش یک خط اختراع کند .وبرای اهل اندیشه همین یک دلیل کافی است !
      الفبای عبری را جهت اطلاع شما می آورم .

       

      א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ

      آلِف بِت گیمِل دالِت هِـ واو زَین خِت طِت یُد کاف

      ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

      لامِد مِم نونسامِخ عینپصادیکُف رِش شینتاو

      من دیگر چیز اضافه ای نمی گویم در تناقض حروف کتیبه وحروف عبری واقعی دقت کنید

      توجه : اگر کسی نسبت به نوشته های فوق انتقاد دارد با دلیل قاطع ومنطقی به این جانب تذکر دهد

نظر دهيد